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Pointlight ShadowMap生成

Ayam1.13の簡単なテキストがあった。
  • Go to the preferences (section "RIB-Export") and set "ShadowMaps" to "Automatic".

  • Create two boxes.

  • Open the "Transformations" property of the second box.

  • Translate it by X: 0.0, Y: -1.0, Z: 0.0.
    Scale it by X: 4.0, Y:1.0, Z:4.0.
  • Create a light source.

  • Open the "LightAttr" property.

  • Change the type to "Spot". Press "Apply".

  • Now change the parameters of the spot light to "IsOn": Yes, "Intensity": 18.0, "UseSM": Yes, "ConeAngle": 45.0, "BeamDistrib": 3.0, "From": -2, 2, 2, "To": 1, 0, -1; leave all other parameters at their default values.

  • Create a new view and make it perspective (Menu: "Type/Perspective").

  • Export a RIB from that perspective view (Menu: "View/Export RIB").

  • Render the RIB with a RenderMan compliant renderer, that uses shadow maps, e.g. Photorealistic RenderMan (prman) or Aqsis.


  • ライトを作成してShaderでも割り当てて,二重にやってたので,うまく生成されていなかった。
    Shaderは割り当てないで,そのままLightAttrでCustomからPointを選択。
    パースペクティブ画面のメニューから,ShadowMapを生成すれば6つのファイルを出力してくれた。
    後は,レンダリングすると,以下のようになる。
    CSGのブーリアンは,Levelの中にブツをいれ,LevelAttrのTypeで選択(和差積)すればよい。
    dl02.PNG
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